Sider

søndag den 15. januar 2017

Spændende sager med posten


Indrømmet, jeg er lidt en shopaholic, når det kommer til ting til haven, især frø på denne tid af året. Hvert år prøver jeg at begrænse mig, men som listen fra forleden viser, går det vist ikke så godt.

Jeg prøver dog at undgå de skøre sorter og vilde eksperimenter, og kører mere og mere efter anbefalinger fra diverse andre havenørder.

Sådan en anbefaling var blandt andet www.plantpotsdirect.com for såbakker og potter. Jeg begriber ikke hvorfor så- og spirebakker skal koste deres vægt i guld på danske netbutikker og især i fysiske plantecentre. Missionen var at finde nogle i en ordenlig kvalitet, som kan holde nogle år, og selveste Charles Dowding anbefalede dette firma. Jeg var så heldig, at få dem overtalt til at sende til Danmark :-)


Især de store spirebakker, som var det primære mål, er af en fil solid kvalitet. De andre var et impulskøb, og lidt mere flimsy, men det var faktisk fint beskrevet på siden. De vil egne sig fint til f.eks kål, som gerne må få lidt størrelse inden de plantes ud.

Nogle af mine frøbestillinger er også kommet... 




Jeg glæder mig især til de fine flowersprouts, som hitter blandt havenørder i Englang :-) Og efter at have siddet på hænderne de sidste par år, faldt jeg endelig for fristelsen og bestilte romanesco-kål. Nu gik det jo så fint med broccoli i 2016, så nu kaster jeg mig ud i det... Bare 3-4 planter.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar